Thursday, September 14, 2006
Alhamdulillah....Anaa dah selamat pulang ke tanah air.

02/09/06 - jam 11.40am bertolak dari LCCT, Sepang ke Jakarta.
Tiba di Bandara jam 12.40pm WIB. Excited sungguh bila sampai di airport. Setelah selesai di periksa oleh imigresen dan baggasi dah di claim keluar dari airport. Yang penting, anaa dan teman(ain) kelaparan. Serious laperrr...Kami jalan di airport mencari bus damri. Aduhh..hujung airport.:) Dah la pesawat tadi sejuk sungguh. Sementara menunggu bus, kami hanya makan prunes utk alas perut. After 10 to 15 minutes of waiting, bus sampe. Baggasi kami di angkat oleh pekerja di airport. Aduh..sampai atas bus, dia minta uang buat beli rokok. Anaa tak de uang kecil, jadi anaa kasi uang malaysia. RM5. Lumayan buat dia..Rp.12500. aduhh..angkat bagasi je dapat sebanyak itu. Ya udah, gpp2...ikhlaskan aja. Perjalanan dari airport ke stasiun gambir mengambil masa dalam 45 menit hingga 1 jam. Tiba di gambir, nunggu sebentar di jemput sama si Aan. Dalam 15 hingga 20 menit, aan pun tiba..kita ketemu dan langsung ambil taksi utk ke hotel.

Hotelnya ya lumayan bagus. Bercirikan keISLAMan. :)) Check-in+sholat+terus ke Sarinah utk makan. Luaperrrrr...

Setelah selesai makan, rencananya mo ke Mangga 2. Kami tetap ke sana dgn TransJakarta dan angkut. Sebaik tiba disitu, pasarnya udah tutup. Aduhh...kami naik angkut sekali lagi. Masuk waktu maghrib, anaa biar aan sholat duluan. Kami musafir masih boleh jamak nanti. :) Sambil nunggu aan sholat, sepatu anaa tapaknya tertanggal..huhuhu...terpaksa anaa beli sandal dijalanan. Rp.9000 kalo tak silap. Aan dah selesai, kami naik semula TransJakarta turun di stop yg berdekatan dgn Plaza Indonesia. Keren tempatnya...standard KLCC tapi bwh sedikit. hehehe...Di situ ramai betul bangsa Cina. Hurmm..ternyata mereka aja yg kaya disana. Sama seperti disini kan? kekeke...Langsung kami ke Plaza EX...muter2. Anaa tersangat capek, kami berjalan ke Sarinah semula utk minum sebentar dan beli starter pack baru. hehehehe..terus kami pulang ke hotel dgn taksi. Makasih aan. Udah merepotin kamu. Naik ke hotel, mandi+sholat+tidur.

03/09/06 - Dikamar hotel, anaa tersholat subuh awal. Sebelum masuknya waktu. Hehehe...Confuse sama waktu diMalaysia. Hehehe..aduh..tak pasal2 kena sholat semula. Tidur sebentar, mandi dan siap2 gi breakfast. (Lihat lah foto tu, anaa sibuk skali sama hp. Tak dpt nak lepaskan) Selesai breakfast, kami ambil taksi ke Tanah Abang. Tiba di tanah abang agak awal, kedai2 masih belum buka. Tapi kami hairan kenapa gelap disatu level tu. Utk kepastian, sms aan..rupa2nya aan lupa nak kasih tau, kedai2 di tanah abg banyak yg tutup hari ahad. Aduhh...apa lah nasib kami. huhuhu. Kami tetap muter2 disitu...dan cross jalan ke pasar. Disana banyak mukena(telekung), jubah, pakaian buat sholat+menutup aurat dan kain kebaya. Hurm...membeli tak ingat juga lah. Hehehehe...kemudian kami ke metro semula..dan anaa beli satu baju buat ibu. Cuaanntiik...dan harganya tak akan dapat kalo di M'sia. Selesai, kami naik bajei/bajaj ke Sarinah. Tapi kami ubah plan mo terus ke Mangga 2.

Sampai di Mangga 2..penat gila..sbb tak makan lagi. Anaa beli DVD disana. RM2 jer satu film. Hehehe..anaa beli 6 je. Pastu, beli frame utk buat kaca mata. Murah tuuu...best la... :)) Selesai di Mangga 2...kami naik bajei semula utk ke Sarinah. Dah tak larat nak transit. Ntah camana, supir tu hantar kami ke tmpt lain. Aduhhh...dan ternyata Sarinah masih jauh. Huhuhuhu...Terbang Rp.10000. Naik semula bajei ke Sarinah. Naik lantai 4, teman anaa nyari souvenir dan kami pack KFC pulang ke hotel dan makaaaaaannnnnnn.....sedapnya begedil dia. :)) Malam kami di kamar hotel je. Dah tak larat nak kemana2. Nak pack barang lagi esok dah nak terbang lagi.

04/09/06 - Bangun sholat subuh, mandi...duduk jap..sambil nonton tv...dan siap2 utk check out. Sementara anaa check out, anaa minta teman anaa utk b/fast dulu. Sambil breakfast, taksi pun sampai. Kami terus berangkat ke Bandara semula utk catch our next flight to Denpasar, Bali.