Tuesday, December 06, 2005
Hurrmmm....setiap orang ade aje cerita setiap hari....ade aje kisah setiap hari...tp anaa...x de ape cerita pun....dan x de kisahnya.. camana nak ade cerita/kisah...kalau asyik memerap kat rumah. Hari2 ngadap pc...on messenger...download torrent file...check email (itupun kalau ade)....hurmm..

Setiap hari mengharapkan sesuatu perkara yg best datang pada diri ni. Mengharapkan sesuatu yg dpt buat diri ceria.. just to have a brighter day. Tapi, kalau hidup hari2..asyik harap dan terus mengharap...susah la. Tapi jugak...tak salahkan kalau kita mengharap?? Asalkan tak menyusahkan sesiapa. Ye ke tak susahkan sesiapa?? Harap tak susahkan sesiapa lah. Tengok..harap lagi...harap...harap...dan harap....

Harap = hope
Doa = pray


Everyday, I hope and I pray that one day..ALLAH Almighty will grant me what I've wish for so long and I really hope that I will never forget ALLAH ever and never stop wish and asking and pray.

Bila difikirkan kembali, elok juga hidup serba kekurangan ni. Bukannya apa...selagi terasa hidup ini serba kekurangan, ada saja perkara yg kita nak minta. Apa cara bila kita nak minta sesuatu? Mestilah dengan solat, doa, usaha, doa, solat sunat, doa, doa, dan doa. Dari situ kita akan sentiasa dekat dengan ALLAH. Dan dari situ kita akan terus mengharapkan keberkatan dan dirahmati ALLAH. Kali ini, anaa berharap agar anaa terus berada dalam keadaan sentiasa kekurangan.

Bila ckp pasal kekurangan...teringat anaa pada artikel yg dikirimkan oleh seseorang tentang "Istidraj". Satu artikel yang sangat menarik dan mirip dengan perihal diri anaa. Pernah juga anaa membincangkan tentang Istidraj ini dgn org yg mengirimnya. Yang menariknya lagi, pengirim juga turut pernah melalui situasi/keadaan yg serupa. Maknanya, bukan anaa seorang yg terasa begitu..ada hamba ALLAH yg lain juga turut merasakan. Hah....kan adil tuhan tu..tidak semua orang senang...dan tidak semua orang susah.

Tapi, anaa boleh dikatakan baru diperingkat awal. Ataupun, baru di level 2 agak nya. Orang lain dah level 7, 8, 9...entah berapa aje. Tapi, anaa percaya, ALLAH menjanjikan sesuatu untuk anaa. Apa?? Bila?? Bagaimana?? - Wallahualam... Hanya ALLAH maha mengetahui. Apa yang harus dan mampu anaa buat sekarang...terus berSABAR. =)

Tak rugi bersabar pun...Ape2 skali pun, I'm getting use into it! Hah! That's it for now..tara!

Maassalamah...
Posted by Lynn Ross at 9:04 pm |

0 Comments: