Tuesday, October 24, 2006
Assalamualaikum,

Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin buat semua...

Hari rayaku disambut bersama keluarga dalam keadaan ala-qadar... kita sekeluarga tak berbaju raya..hanya baju yg lama dipakai. Itu pun cukup buat kita sekeluarga. Alhamdulillah... ummi pun masak makanan buat kita semua pun hanya cukup2... tidak seperti aidilfitri yg kemarin2.... kata ummi, raya tahun ini paling teruk buat kita sekeluarga. Anaa hanya menenangkan ummi dgn kata2 "linda redho dan terima apa adanya". Tak perlu itu semua, yang penting dapat beraya bersama keluarga. Yang paling menyedihkan apabila melihat walid yg sering mendiamkan diri, tidak seperti dulu... terlalu banyak yg dipikirkan. Kasihan doank. Tapi, harus gimana lagi...Ini lah ujian kita sekeluarga.

Pagi itu setelah bermaaf-maafan kita ke rumahnya Uwan(nenek), dan ke rumah ALLAHyaharmah Opah(nenek) .... sampai jam 2, kita pulang langsung ke rumah. Kayaknya setiap kali aidilfitri, routine nya sama...persis dgn tahun2 yg lalu.

Tapi, kita tetap bisa tersenyum...gak pernah menunjukkan yg kita sebenarnya tidak berdaya. Terlalu hebat ujian dan dugaan ini.

Walaugimanapun, Aidilfitri tetap kita sambut...Alhamdulillah...

Selamat Hari Raya Aidilfitri .. Minal Aidil Wal Faizin .. Maaf Zahir & Batin.

Wassalamualaikum
Posted by Lynn Ross at 8:50 pm |

0 Comments: